30 Nisan 2017 Pazar

KANLI TOPRAKLAR_Orhan Kemal

✮✮
Topal Nuri bir fabrikada katiptir. Zengin olmak uğruna çalıştığı fabrikanın sahibi Nedim Ağa’nın gözünü boyayıp, ağanın en yakın adamı haline gelir. Topal, fabrikada çalışan Kantarcı Mustafa’dan hiç hoşlanmaz. Onun karısı Şehnaz’ı Nedim Ağa’ya metreslik yapsın diye ayartır, entrikalarla Kantarcı Mustafa'yı cezaevine tıktırır. İçten pazarlıklı Topal, çıkarları uğruna Şehnaz’ı da kullanıp Ağa’ya önce konak aldırtır, kendine de hep hayalini kurduğu sebze komisyonculuğu dükkanı için yer tutar. Ardından sözde Nedim Ağa’nın işlerine aracılık yapmak  için fabrikadan ayrılır, kendi yazıhanesine geçer. Öyle ki Nedim Ağa, yaptığı bu ‘iyiliklerle’ Topal’ı daha fazla sever, ne isterse yapar hale gelir. Topal sürekli yeni oyunlar düşünür. Yazıhanesinin üst katında oturan Şehnaz’la gününü gün edip, halinden memnun, ağayı eline avucuna almış olmanın verdiği mutlulukla günler geçirir. Ayrıca iş yaptıkları başka bir fabrika katibi  ile hırsızlık yapmayı ihmal etmez. Nedim Ağa’dan şüphelenen karısı ve  iki oğlu Topal’a kin beslerler, yazıhanesine gidip ona haddini bildirirler. Topal, gürültülerden uzaklaşmak için sebze komisyoncusu olan arkadaşı Haydar’ın evine gider. Sebze komisyoncusu Haydar, kendine göre kurnaz geçinen, başkalarının emeklerini çalmaktan çekinmeyen, Topal gibi biridir. Haydar, Topal’a Paşazade Hakkı’dan söz açıp, bilmem kaç dönüm arazisinin olduğu topraklardan dem vurur. Topal’ın iştahı kabarır, oralara bir an önce el atmak için sabırsızlanır. Nedim Ağa’nın şaşı olan kızıyla evlenerek ailenin güvenini kazanır. Topal, Haydar’la olan durumu Nedim Ağa’ya anlatır. Toprakları görmek için yola koyulurlar. Arazilere sahip olmak için köylüleri birbirini düşürürler. Oluk oluk kan akar ve ‘Kanlı Topraklar’ böyle olur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder