18 Mayıs 2017 Perşembe

GECE SESLERİ_Ayşe Kulin

✮✮✮
Ayda annesinin hastanede olduğunu öğrenince seminerde olduğu Erzurum’dan İstanbul’a gelir. Yolculuk sırasında  geçmişten bazı anlar canlanır gözünde. Annesi ile vapura bindiğinde kendisinin yaramazlığına baktığını düşündüğü adamların aslında annesinin güzelliğine baktıklarını yıllar sonra anlayacaktır. İlk uçağa annesiyle ikinci babası Nedim ve ailesi ile tanışmaya giderken bindiğini hatırlar. Nedim her zaman Ayda'ya sevgi dolu bir baba olmuştur. Siyasi olaylardan hapislere düştüğünde hep Nedim babası kurtarmıştır onu.  Ayda’nın annesi beyin ameliyatı olur. Yatakta yatan hasta annesinden çok kardeşi gibi durmaktadır. Yaptırdığı sayısız estetikle oldukça genç gözükmektedir.  
Bozova'da geçmişten günümüze gelen sırlar vardır. Ziynet dadı gençken Bozova Çiftliği'nin küçük ağası Yusuf’un dikkatini çeker. Bozova'da ağalar dışarı çıkıp hastalık kapmasın diye evde çalışan kızların evin bekar oğullarının gönlünü etmesi alışılagelmiştir. Yusuf da Ziynet’in odasını ziyaret etmeye başlar. Hamile kalan Ziynet'e doğumda  bebeğinin öldüğünü söylerler. Fakat bebeği çocuğu olmayan ebeye vermişlerdir. Ziynet, aynı zamanlarda doğum yapan büyük gelin Semiha’nın sütü yetmeyince onun oğlu Nedim'e süt annelik yapar. Yıllar geçer evin büyük oğlu Kerami Bey Meclis'e girmiştir. Yaz geldiğinde Bozova'ya bir bakan gelecektir ve bu durumu fabrikaları için iyi bir fırsata dönüştürmek isterler. Hepsi karşılamaya gidecektir. Genç Nedim üstü başı çamur gelince Ziynet onu yıkamak için hamama götürür. Genç Nedim'in Ziynet'in göğüslerini görmesi ile hiç umulmadık şeyler gerçekleşir. Yusuf Bey annesinin ısrarıyla ebe'nin oğlu Yağız'ı işe alır. Yağız, Yusuf Bey'in gözüne girerek hızla yükselir. Bu arada uygunsuz işlere girişen Yusuf Bey ve Yağız'ı durduramayan Nedim babasından yardım ister. Annelerinin ölmesi ile hisseler yüzünden sorun yaşarlar. Bunun üzerine Kerami Bey ve Nedim Istanbul'a gelirler.
Günümüzde ise Ayda ameliyattan çıkan annesinin bazı eşyalarını almak evine gider. Annesinin günlüklerini bulur. Onları okuyan Ayda aslında annesinin onu çok düşündüğünü öğrenir. Ziynet dadısı ile Nedim babası arasında ki çarpık ilişkiyi öğrenen Ayda yıkılır. Meğer annesi daha önce bu yüzden kliniğe yatmıştır. Meğer annesi, Nedim babasına “Neden benimle evlendin?” sorusuna, “Çok güzeldin!” demesi yüzünden sayısız estetikler yaptırmıştır.Yıllarca annesi ile arasına duvarlar ördüğüne pişman olur. Aynı şeylerin yaşanmasını istemeyen Ayda, kızı Aslı ile olan ilişkisini düzeltmek ister. Hastaneye annesini görmeye giden Ayda ve kızı Aslı kötü sonla karşılaşırlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder